Abdulkadir İkbal
Köşe Yazarı
Abdulkadir İkbal
 

TÜRKİYE’DE KÜRTLERİN LİDER PROBLEMİ

     Yaşadığımız dönemde Kürtlerle ilgili çok ilginç olaylara şahit olduk. Bediüzzaman Said-i Nursi Hazretleri belki yüz on yıl evvel "Değerli sahipsiz bir kavmin reçetesi ittihadı İslamdır." düsturunu ortaya koymuştu. Bunları defalarca okuduk ezberledik hafızamızın en derin yerlerine yerleştirdik.       Cumhuriyet döneminden sonra Kürtler İslamla mücehhez bir lidere bir türlü kavuşamadı. Rahmetli şehadet şerbetini içen Şeyh Said’in hareketi kısa bir zamanda hedefe ulaşmadan dağılıp gitti. Zaten Şeyh Said’in hareketi ayrılıkçı bir hareket değildi. İslamı ortadan kaldıran sisteme karşı bir tavır koydu. Kendi gücünü biliyordu. Ankara'ya gidip bu ülkeyi kuranlarla problemi çözmek istiyordu. Siyasi bir lider olabilir miydi onu ancak Allah bilir.         Bu ülkeyi ele geçiren Yahudiler, Kürtleri inkar ve Kürtçeyi de yasak ettiler. Bu işin  merkezinde Yahudiler vardı ve İslamsız bir Türkçülüğü bu milletin başına zorla geçirdiler. Artık bütün okullarda bu durum ders olarak okutuldu ve yetişen neslin bir kısmı bu projenin bir parçası oldu.Geçmişi tarihçilere havale ederek. Yaşadığımız Kürt hareketinin lideri olarak ortaya çıkanlara kısaca bir göz atalım.       Kürtlere sorsak acaba Abdullah Öcalan Kürtlerin lideri olabilir mi?Su yüzüne çıkan gerçeklerle karşı kaşıya olan aklı başında hiç bir Kürt bunu asla onaylamaz.Çünkü bu adamın Kürt kadınları ile ilgili tevil götürmez beyanları, ahlaksızca kızlarla çektiği fotoğrafları ve Kenya’dan Türkiye’ye getirilirken, uçakta bizzat kulağımla duyduğum "Kuran hakkı için ben Türkiye’ye hizmet edeceğim" demesi nasıl biri olduğunu zaten kendisi anlatıyordu. Bu adamın posterlerini bazıları birçok mitinglerde kullandılar. Bu adam İslamın dışında her şeydi. Acizane bildiğim ve zaman zaman yakınında bulunduğum Şeyh Saidin torunlarından olan filozof, bilge ve adeta ahlak abidesi olan Abdülmelik Fırat bağımsız olarak seçime girdi ve Diyarbekir’de 5.000 civarında oy aldı. Halbuki Diyarbekir halkı bütün ruhu canıyla bu güzel insanın yanında yer alarak yerleri ve gökleri inleten bir alkış tufanıyla bütün dünyaya bambaşka bir mesaj verebilirdi. Böylece rahmetli Abdülmelik Fırat siyaset aleminde artık saf dışı kalmıştı. Yıllarını verdiği emekler boşa gitmişti..       Rahmetli Şerafettin Elçi’de de çok mükemmel vasıflar vardı. Onunla da birkaç kez bir araya gelmiştim       Hadep ve Dem partisinin başına geçenler çoğunlukla sürpriz oldu. Hiç tanımadığımız bazı insanlar bu partinin genel başkanı ve eş başkanı olarak siyaset sahnesine çıktı.        Bunların bir kısmı Hz. Lut zamanında işlenen ve mel'un bir günah olan Homoluğa taraftar oldular ve adeta ABD  ve İsrail'in peşine düştüler. Bu partilerin başında Kürtleri mükemmel temsil edecek bir lider ortaya çıkmadı.       Selahattin Demirtaş’ı yere göğe sığdırmayanlar bu adamın şöyle bir beyanatının içeriğini bilseler bu adamın seviyesini anlamak için yeter de artar bile.     Ne demişti Selahattin Demirtaş "Aponun heykelini dikeceğiz," Ne diyelim bir heykelden çektiğimiz yetmedi başka bir heykeli başımıza saracaktı bu adam. Merhum asrın Allamesi Said Nursi’nin o sözü hala geçerli. Değerli sahipsiz bir kavim.         Gerçek bir lider yanlışların üzerine gider ve toplumu bir araya getirir. Lider olmayanlar liderlik koltuğuna otursalar bile bunlar asla insanları bir araya getiremezler.         Merhum Turgut Özal Kürttü. O zamanın şartlarında ben de bir kürdüm diyemiyordu, bir halam vardı Kürttü diyordu. Ama rahmetli her şeye rağmen hayatı pahasına  birçok sıkıntılı konularda Türkiye'nin önünü açtı.       Yanlış anlaşılmasın Kürtlerden çıkacak bir lider hem Türklere, hem Araplara ve diğer Müslümanlara da liderlik yapmalıdır. Bugün başta ABD  olmak üzere birçok batılı ülkelerde lider problemi yaşanmaktadır. Akılsız liderler dünyayı perişan etmişlerdir.         Acizane bildiklerimi yazdım sürçü kalem ettiysek affola.         Allah'a emanet olun.  
Ekleme Tarihi: 24 Haziran 2026 -Çarşamba

TÜRKİYE’DE KÜRTLERİN LİDER PROBLEMİ

     Yaşadığımız dönemde Kürtlerle ilgili çok ilginç olaylara şahit olduk. Bediüzzaman Said-i Nursi Hazretleri belki yüz on yıl evvel "Değerli sahipsiz bir kavmin reçetesi ittihadı İslamdır." düsturunu ortaya koymuştu. Bunları defalarca okuduk ezberledik hafızamızın en derin yerlerine yerleştirdik.

      Cumhuriyet döneminden sonra Kürtler İslamla mücehhez bir lidere bir türlü kavuşamadı. Rahmetli şehadet şerbetini içen Şeyh Said’in hareketi kısa bir zamanda hedefe ulaşmadan dağılıp gitti. Zaten Şeyh Said’in hareketi ayrılıkçı bir hareket değildi. İslamı ortadan kaldıran sisteme karşı bir tavır koydu. Kendi gücünü biliyordu. Ankara'ya gidip bu ülkeyi kuranlarla problemi çözmek istiyordu. Siyasi bir lider olabilir miydi onu ancak Allah bilir.

        Bu ülkeyi ele geçiren Yahudiler, Kürtleri inkar ve Kürtçeyi de yasak ettiler. Bu işin  merkezinde Yahudiler vardı ve İslamsız bir Türkçülüğü bu milletin başına zorla geçirdiler. Artık bütün okullarda bu durum ders olarak okutuldu ve yetişen neslin bir kısmı bu projenin bir parçası oldu.Geçmişi tarihçilere havale ederek. Yaşadığımız Kürt hareketinin lideri olarak ortaya çıkanlara kısaca bir göz atalım.

      Kürtlere sorsak acaba Abdullah Öcalan Kürtlerin lideri olabilir mi?Su yüzüne çıkan gerçeklerle karşı kaşıya olan aklı başında hiç bir Kürt bunu asla onaylamaz.Çünkü bu adamın Kürt kadınları ile ilgili tevil götürmez beyanları, ahlaksızca kızlarla çektiği fotoğrafları ve Kenya’dan Türkiye’ye getirilirken, uçakta bizzat kulağımla duyduğum "Kuran hakkı için ben Türkiye’ye hizmet edeceğim" demesi nasıl biri olduğunu zaten kendisi anlatıyordu. Bu adamın posterlerini bazıları birçok mitinglerde kullandılar. Bu adam İslamın dışında her şeydi.

Acizane bildiğim ve zaman zaman yakınında bulunduğum Şeyh Saidin torunlarından olan filozof, bilge ve adeta ahlak abidesi olan Abdülmelik Fırat bağımsız olarak seçime girdi ve Diyarbekir’de 5.000 civarında oy aldı. Halbuki Diyarbekir halkı bütün ruhu canıyla bu güzel insanın yanında yer alarak yerleri ve gökleri inleten bir alkış tufanıyla bütün dünyaya bambaşka bir mesaj verebilirdi.

Böylece rahmetli Abdülmelik Fırat siyaset aleminde artık saf dışı kalmıştı. Yıllarını verdiği emekler boşa gitmişti..

      Rahmetli Şerafettin Elçi’de de çok mükemmel vasıflar vardı. Onunla da birkaç kez bir araya gelmiştim

      Hadep ve Dem partisinin başına geçenler çoğunlukla sürpriz oldu. Hiç tanımadığımız bazı insanlar bu partinin genel başkanı ve eş başkanı olarak siyaset sahnesine çıktı.

       Bunların bir kısmı Hz. Lut zamanında işlenen ve mel'un bir günah olan Homoluğa taraftar oldular ve adeta ABD  ve İsrail'in peşine düştüler. Bu partilerin başında Kürtleri mükemmel temsil edecek bir lider ortaya çıkmadı.

      Selahattin Demirtaş’ı yere göğe sığdırmayanlar bu adamın şöyle bir beyanatının içeriğini bilseler bu adamın seviyesini anlamak için yeter de artar bile.

    Ne demişti Selahattin Demirtaş "Aponun heykelini dikeceğiz," Ne diyelim bir heykelden çektiğimiz yetmedi başka bir heykeli başımıza saracaktı bu adam.

Merhum asrın Allamesi Said Nursi’nin o sözü hala geçerli. Değerli sahipsiz bir kavim.

        Gerçek bir lider yanlışların üzerine gider ve toplumu bir araya getirir. Lider olmayanlar liderlik koltuğuna otursalar bile bunlar asla insanları bir araya getiremezler.

        Merhum Turgut Özal Kürttü. O zamanın şartlarında ben de bir kürdüm diyemiyordu, bir halam vardı Kürttü diyordu. Ama rahmetli her şeye rağmen hayatı pahasına  birçok sıkıntılı konularda Türkiye'nin önünü açtı.

      Yanlış anlaşılmasın Kürtlerden çıkacak bir lider hem Türklere, hem Araplara ve diğer Müslümanlara da liderlik yapmalıdır. Bugün başta ABD  olmak üzere birçok batılı ülkelerde lider problemi yaşanmaktadır. Akılsız liderler dünyayı perişan etmişlerdir.

        Acizane bildiklerimi yazdım sürçü kalem ettiysek affola.

        Allah'a emanet olun.

 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yeniurfagazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.