Şanlıurfa’da Fasl-ı Şiir Rüzgârı: Kadim Edebiyat Geleneği Bir Kez Daha Yâd Edildi
Şanlıurfa’da Fasl-ı Şiir Rüzgârı: Kadim Edebiyat Geleneği Bir Kez Daha Yâd Edildi
Şanlıurfa’nın köklü edebiyat iklimini canlı tutan "Fasl-ı Şiir" programı, bu ay kıymetli bir buluşmaya ev sahipliği yaptı. Emekli Şube Müdürü Mehmet Gürbüzer’in nezih ev sahipliğinde icra edilen program, şehrin kültür ve sanat hayatına değerli katkılar sunan şairleri, akademisyenleri ve edebiyat dostlarını bir araya getirdi.
Şair ve Yazar Eyyüp Azlal’ın moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlik, Nâbî’den Akif İnan’a uzanan o güçlü şiir damarının Urfa’da ne kadar diri olduğunu bir kez daha gösterdi. Gecenin en unutulmaz anlarından biri, Urfa’da yaşayan son gazelhanlardan olan Musa Kaldı’nın icra ettiği gazeller oldu. Kaldı’nın kendine has üslubuyla seslendirdiği eserler, programa eşsiz bir renk ve derinlik kattı.
Programın onur konuklarından ÖSYM Daire Başkanı ve Başkan Danışmanı Dr. Nida Kırömeroğlu, yaptığı konuşmada edebiyat tarihimize not düşecek bir anısını paylaştı. Üniversite yıllarında hocalarının "Divan Edebiyatı ölmüştür" ifadelerine, o dönem sınıf arkadaşı olan Eyyüp Azlal'ın "Hayır, Divan Edebiyatı ölmemiştir; Şanlıurfa’da capcanlı bir şekilde yaşıyor" diyerek karşı çıktığını hatırlatan Kırömeroğlu, o yıllarda duayen gazelhan Kazancı Bedih'in yaşadığını belirtti. Fasl-ı Şiir programında, bu geleneğin günümüzdeki temsilcisi ve adeta "yeni Kazancı Bedih" olarak nitelendirdiği kıymetli gazelhan Musa Kaldı ile tanışmaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade eden Dr. Kırömeroğlu, Divan Edebiyatı’nın Urfa’daki şiir damarının gücüne bizzat şahitlik etmenin heyecanını dile getirdi.
Programda yer alan kıymetli katılımcılar şu isimlerden oluştu:
Prof. Dr. Ekrem Bektaş
Prof. Dr. Mahmut Kaya
Dr. Nida Kırömeroğlu
Musa Kaldı (Gazelhan)
Remzi Kara
Mehmet Sarmış
Eyyüp Azlal (Moderatör)
Ahmet Memek (Aydın)
Deniz Tavus
Nusret Yılmaz
M. Emin Karahan
Salih Yalçınkaya
"Urfa’da Edebiyat Muhiti Diri Kalmaya Devam Ediyor"
.....
Programın değerlendirme kısmında Şair Mehmet Sarmış, Fasl-ı Şiir’in sadece bir şiir okuma etkinliği değil, yeni şairlerin ve yeni şiirlerin zuhur bulduğu, aynı zamanda şehrin kültürel hafızasını tazeleyen bir "edebiyat mahfeli" işlevi gördüğünü söyledi. Şairlerden M.Emin Karahan, Şanlıurfa’nın tarihî derinliğiyle harmanlanan bu programın kuşaklar arası tecrübe aktarımının en güzel örneklerinden birini sergilediğini belirtti. Diğer katılımcılar da bu tür buluşmaların edebiyat muhitini canlı tutma noktasındaki hayati önemine vurgu yaptılar.
Program koordinatörü Eyyüp Azlal, katılımcıların yoğun ilgisiyle gerçekleşen Fasl-ı Şiir, edebiyatın birleştirici gücüyle sona erdiğini belirterek bu tür nitelikli buluşmaların, şehrin edebi mirasını geleceğe taşımak adına önümüzdeki dönemlerde de devam edeceği sözlerine ekledi.
Fasl-ı Şiir programına akredite için
Şiirleriyle programa katılmak isteyen genç şairlerin
"faslisiir63@gmail.com" adresine şiirlerini göndermeleri gerekmektedir.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.