Şanlıurfa TYB sohbetleri aralıksız devam ediyor

Gündem 22.01.2024 - 11:31, Güncelleme: 22.01.2024 - 11:31 3910+ kez okundu.
 

Şanlıurfa TYB sohbetleri aralıksız devam ediyor

TYB’nin bu haftaki konuğu Ahmet Alemdar oldu. Şanlıurfa TYB’de “Şehircilik” konuşuldu.
Şanlıurfa TYB Başkanı Cuma Ağaç’ın “Hoşgeldiniz” diyerek başladığı, selamlaşma sonrası konuk ve sohbet konusu ile ilgili kısa öz açıklamasının ardından sözü, Cuma Sohbetleri konuğu halen Bursa’da İmam Hatip olarak görevini sürdüren Ahmet Alemdar’a bıraktı. TAM OLARAK BU İŞİN TEKNİĞİNDE DEĞİLİZ, HADDİMİZİ BİLEREK KONUŞALIM TYB’nin bu haftaki konuğu Ahmet Alemdar sohbetine şöyle başladı; “Tam olarak bu işin tekniğinde değiliz estağfirullah. Haddimizi bilerek konuşalım. Dolayısıyla bir şeyin mukayesesi tam olarak teknik anlamda yapmamız her halde söz konusu değil. Fakat umumi çizgiler var tabiî ki. Bizim bir arkadaş vardı, tarihçi. Doktora yapıyordu İstanbul’da. Ben kendisine dedim ki; ‘Ustadım, salt tarihçi hüviyeti modern bir şey midir, önceden var mıydı?’ Yani tarihte de tarihçilik var mıydı diye sormuşluğum var. Tabi ki, müerrihin dediğimiz tarihçiler önceden beri vardır da, sadece tarihle uğraşmak modern bir şey midir, yoksa önceden de var mıydı diye sormuştum. Aslında şehir meselesi de böyle bir şey. Dolayısıyla şehirle alakalı malumatımız var. Yani Mimar değil, bu hususta akademik olarak bu alanda da değiliz. Fakat ister istemez herkesin hissettiği bir şey şehir meselesi. O yüzden bizde bu işin içersinde evrilmiş insanlardan biriyiz. Çünkü şehir, hepimizin yaşadığı bir ortamdır, mekandır. Zaman ve mekan herkesin muhatap olduğu bir şey. Zaten Cenab-ı Allah’tan ayrı düştüğümüz noktalardan biri de bu. Yani bizler insan olarak şehir ve zamana muhatabız. Şehir ve zamanı aşamayız. Lakin ben acizane şöyle düşündüm, ama ben şehri okumak, bir şehri okumak ve yazmak gibi düşündüm. Bu önemli. Mesela biz okuma kabiliyetinde olmadığımız zaman salt bir yere gireriz, afaki bir şekilde bakarız. Pekte bir şey anlayamayız. Burda okuma kabiliyetinden yoksunluk var. Okuyamazsak zaten yazamayız. Böyle bir olay var. Dolayısıyla bu okuma meselesine şöyle bir değinmek istiyorum öncelikle. Acizane şunu gördük. Yani bulunmuş olduğumuz ortamlar nedeniyle vs. Bir hocamız da bu meseleye değinmişti. İbrahim Halil Bayraktar, değerli bir hocamız. Okuma 2 kısımdır derdi. Bir ontolojik okumak vardır, birde eksikomolojik okumak vardır, akademik tabirle. Daha amiyane tabir edecek olursak, yaşıyarak yorumlamak. Yahut da sadece bilgi boyutunda değinmek. Bu önemli bir husus. Biz bu şehirlerimize baktığımız zaman, bu şehirlerimizde eski insanlar, bizim kadim insanlar, bu şehirleri inşa ederken bir mimar çağırmazlardı. Bi zatihi insanların kendisi inşa etmiştir. Şimdi en büyük, en kalifiye mimarlar ancak bu projeleri hep yapıyorlar. Böyle bir vakıa var. Çok böyle dini veya abidevi bir eser değilse sivil mimari genelde halkın kendisi tarafından meydana getirilirdi. Çünkü orda bir ontoloji vardı, ciddi anlamda yaşayarak bir şeyin idamesi vardı. Şehir Farsça bir kelimedir. İçinde yaşayan insanların yansımasıdır şehir. Bu çok önemlidir. Batıya baktığımızda özellikle modern dönemlerde çok sivri bir mimari vardır. Adeta zaman zaman kaosu andırır. Müzikte de öyledir. Yani bazı bestelere baktığımız zaman çok keskindir, sanki savaşırlar. Bizde öyle değildir, bizde tevekkül vardır. Çok yukarı perdeler yoktur. Çok aşırı inişli çıkışlı değildir. Bu hep bir yansımadır. Şehirde böyledir, müzikte böyledir, şiirde böyledir. Dolayısıyla burada ciddi bir yaşama, ortoloji vardır. Bunu öncelikle bilmemiz lazım.” İSLAM EVLERİNDE HAREMLİK, SELAMLIK BÖLÜMÜ VARDIR Bir anlık duraklaması sırasında TYB Başkanı Cuma Ağaç ve Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Emin Özçınar’ın soruları üzerine, bütün İslam beldelerinde Haremlik, Selamlık bölümü olduğunu söyleyen Ahmet Alemdar konuşmasına şöyle devam etti; “Bütün İslam şehirlerine baktığımız zaman, tabiî ki her şehrin, her bölgenin hususi özellikleri olmakla beraber genel ortak özellikleri de var. Mesela bütün İslam beldelerinde, bütün İslam evlerinde Haremlik, Selamlık bölümü vardır. Cumbaya benzer, çıkma dediğimiz bir şey vardır. Mesela bir sofa olabilir. Bu insanlar kitap okuyarak, bir yerlerden bunu yapmıyorlar. Burda bir yaşantı birliği var. Bütün beldelerde bir medeniyet birliği var. O yüzden insanların bir araya gelmesine gerek yok. Zaten bütün insanları oraya sevk eden bir medeniyet var. O yüzden bu şehirler meydana geliyor. 1900’lü yıllarda Batıda deformasyon araçları yoktu ancak bizde çok fazla vardı ve biz hepsini halen son hızla kullanıyoruz. Adam çekiçle tarihi mahalleye giriyor, duvarları beyaz yapacakmış. Niye yapacaksa…” Alemdar hocanın konuşmasının belli yerlerinde zaman zaman TYB üyeleri de kendi fikirlerini belirterek konu ile ilgili fikir alışverişlerinde bulundular.
TYB’nin bu haftaki konuğu Ahmet Alemdar oldu. Şanlıurfa TYB’de “Şehircilik” konuşuldu.

Şanlıurfa TYB Başkanı Cuma Ağaç’ın “Hoşgeldiniz” diyerek başladığı, selamlaşma sonrası konuk ve sohbet konusu ile ilgili kısa öz açıklamasının ardından sözü, Cuma Sohbetleri konuğu halen Bursa’da İmam Hatip olarak görevini sürdüren Ahmet Alemdar’a bıraktı.

TAM OLARAK BU İŞİN TEKNİĞİNDE DEĞİLİZ, HADDİMİZİ BİLEREK KONUŞALIM

TYB’nin bu haftaki konuğu Ahmet Alemdar sohbetine şöyle başladı;

“Tam olarak bu işin tekniğinde değiliz estağfirullah. Haddimizi bilerek konuşalım. Dolayısıyla bir şeyin mukayesesi tam olarak teknik anlamda yapmamız her halde söz konusu değil. Fakat umumi çizgiler var tabiî ki. Bizim bir arkadaş vardı, tarihçi. Doktora yapıyordu İstanbul’da. Ben kendisine dedim ki; ‘Ustadım, salt tarihçi hüviyeti modern bir şey midir, önceden var mıydı?’ Yani tarihte de tarihçilik var mıydı diye sormuşluğum var. Tabi ki, müerrihin dediğimiz tarihçiler önceden beri vardır da, sadece tarihle uğraşmak modern bir şey midir, yoksa önceden de var mıydı diye sormuştum. Aslında şehir meselesi de böyle bir şey. Dolayısıyla şehirle alakalı malumatımız var. Yani Mimar değil, bu hususta akademik olarak bu alanda da değiliz. Fakat ister istemez herkesin hissettiği bir şey şehir meselesi. O yüzden bizde bu işin içersinde evrilmiş insanlardan biriyiz. Çünkü şehir, hepimizin yaşadığı bir ortamdır, mekandır. Zaman ve mekan herkesin muhatap olduğu bir şey. Zaten Cenab-ı Allah’tan ayrı düştüğümüz noktalardan biri de bu. Yani bizler insan olarak şehir ve zamana muhatabız. Şehir ve zamanı aşamayız. Lakin ben acizane şöyle düşündüm, ama ben şehri okumak, bir şehri okumak ve yazmak gibi düşündüm. Bu önemli. Mesela biz okuma kabiliyetinde olmadığımız zaman salt bir yere gireriz, afaki bir şekilde bakarız. Pekte bir şey anlayamayız. Burda okuma kabiliyetinden yoksunluk var. Okuyamazsak zaten yazamayız. Böyle bir olay var. Dolayısıyla bu okuma meselesine şöyle bir değinmek istiyorum öncelikle. Acizane şunu gördük. Yani bulunmuş olduğumuz ortamlar nedeniyle vs. Bir hocamız da bu meseleye değinmişti. İbrahim Halil Bayraktar, değerli bir hocamız. Okuma 2 kısımdır derdi. Bir ontolojik okumak vardır, birde eksikomolojik okumak vardır, akademik tabirle. Daha amiyane tabir edecek olursak, yaşıyarak yorumlamak. Yahut da sadece bilgi boyutunda değinmek. Bu önemli bir husus. Biz bu şehirlerimize baktığımız zaman, bu şehirlerimizde eski insanlar, bizim kadim insanlar, bu şehirleri inşa ederken bir mimar çağırmazlardı. Bi zatihi insanların kendisi inşa etmiştir. Şimdi en büyük, en kalifiye mimarlar ancak bu projeleri hep yapıyorlar. Böyle bir vakıa var. Çok böyle dini veya abidevi bir eser değilse sivil mimari genelde halkın kendisi tarafından meydana getirilirdi. Çünkü orda bir ontoloji vardı, ciddi anlamda yaşayarak bir şeyin idamesi vardı. Şehir Farsça bir kelimedir. İçinde yaşayan insanların yansımasıdır şehir. Bu çok önemlidir. Batıya baktığımızda özellikle modern dönemlerde çok sivri bir mimari vardır. Adeta zaman zaman kaosu andırır. Müzikte de öyledir. Yani bazı bestelere baktığımız zaman çok keskindir, sanki savaşırlar. Bizde öyle değildir, bizde tevekkül vardır. Çok yukarı perdeler yoktur. Çok aşırı inişli çıkışlı değildir. Bu hep bir yansımadır. Şehirde böyledir, müzikte böyledir, şiirde böyledir. Dolayısıyla burada ciddi bir yaşama, ortoloji vardır. Bunu öncelikle bilmemiz lazım.”

İSLAM EVLERİNDE HAREMLİK, SELAMLIK BÖLÜMÜ VARDIR

Bir anlık duraklaması sırasında TYB Başkanı Cuma Ağaç ve Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Emin Özçınar’ın soruları üzerine, bütün İslam beldelerinde Haremlik, Selamlık bölümü olduğunu söyleyen Ahmet Alemdar konuşmasına şöyle devam etti;

“Bütün İslam şehirlerine baktığımız zaman, tabiî ki her şehrin, her bölgenin hususi özellikleri olmakla beraber genel ortak özellikleri de var. Mesela bütün İslam beldelerinde, bütün İslam evlerinde Haremlik, Selamlık bölümü vardır. Cumbaya benzer, çıkma dediğimiz bir şey vardır. Mesela bir sofa olabilir. Bu insanlar kitap okuyarak, bir yerlerden bunu yapmıyorlar. Burda bir yaşantı birliği var. Bütün beldelerde bir medeniyet birliği var. O yüzden insanların bir araya gelmesine gerek yok. Zaten bütün insanları oraya sevk eden bir medeniyet var. O yüzden bu şehirler meydana geliyor. 1900’lü yıllarda Batıda deformasyon araçları yoktu ancak bizde çok fazla vardı ve biz hepsini halen son hızla kullanıyoruz. Adam çekiçle tarihi mahalleye giriyor, duvarları beyaz yapacakmış. Niye yapacaksa…”

Alemdar hocanın konuşmasının belli yerlerinde zaman zaman TYB üyeleri de kendi fikirlerini belirterek konu ile ilgili fikir alışverişlerinde bulundular.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yeniurfagazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Adana arap escort Çukurova arap escort Seyhan arap escort Ankara arap escort Mamak arap escort Etimesgut arap escort Polatlı arap escort Pursaklar arap escort Haymana arap escort Çankaya arap escort Keçiören arap escort Sincan arap escort Antalya arap escort Kumluca arap escort Konyaaltı arap escort Manavgat arap escort Muratpaşa arap escort Kaş arap escort Alanya arap escort Kemer arap escort Bursa arap escort Eskişehir arap escort Gaziantep arap escort Şahinbey arap escort Nizip arap escort Şehitkamil arap escort İstanbul arap escort Merter arap escort Nişantaşı arap escort Şerifali arap escort Maltepe arap escort Sancaktepe arap escort Eyüpsultan arap escort Şişli arap escort Kayaşehir arap escort Büyükçekmece arap escort Beşiktaş arap escort Mecidiyeköy arap escort Zeytinburnu arap escort Sarıyer arap escort Bayrampaşa arap escort Fulya arap escort Beyoğlu arap escort Başakşehir arap escort Tuzla arap escort Beylikdüzü arap escort Pendik arap escort Bağcılar arap escort Ümraniye arap escort Üsküdar arap escort Esenyurt arap escort Küçükçekmece arap escort Esenler arap escort Güngören arap escort Kurtköy arap escort Bahçelievler arap escort Sultanbeyli arap escort Ataşehir arap escort Kağıthane arap escort Fatih arap escort Çekmeköy arap escort Çatalca arap escort Bakırköy arap escort Kadıköy arap escort Avcılar arap escort Beykoz arap escort Kartal arap escort İzmir arap escort Balçova arap escort Konak arap escort Bayraklı arap escort Buca arap escort Çiğli arap escort Gaziemir arap escort Bergama arap escort Karşıyaka arap escort Urla arap escort Bornova arap escort Çeşme arap escort Kayseri arap escort Kocaeli arap escort Gebze arap escort İzmit arap escort Malatya arap escort Manisa arap escort Mersin arap escort Yenişehir arap escort Mezitli arap escort Erdemli arap escort Silifke arap escort Akdeniz arap escort Anamur arap escort Muğla arap escort Bodrum arap escort Milas arap escort Dalaman arap escort Marmaris arap escort Fethiye arap escort Datça arap escort Samsun arap escort Atakum arap escort İlkadım arap escort Adıyaman arap escort Afyonkarahisar arap escort Ağrı arap escort Aksaray arap escort Amasya arap escort Ardahan arap escort Artvin arap escort Aydın arap escort Balıkesir arap escort Bartın arap escort Batman arap escort Bayburt arap escort Bilecik arap escort Bingöl arap escort Bitlis arap escort Bolu arap escort Burdur arap escort Çanakkale arap escort Çankırı arap escort Çorum arap escort Denizli arap escort Diyarbakır arap escort Düzce arap escort Edirne arap escort Elazığ arap escort Erzincan arap escort Erzurum arap escort Giresun arap escort Gümüşhane arap escort Hakkari arap escort Hatay arap escort Iğdır arap escort Isparta arap escort Kahramanmaraş arap escort Karabük arap escort Karaman arap escort Kars arap escort Kastamonu arap escort Kırıkkale arap escort Kırklareli arap escort Kırşehir arap escort Kilis arap escort Konya arap escort Kütahya arap escort Mardin arap escort Muş arap escort Nevşehir arap escort Niğde arap escort Ordu arap escort Osmaniye arap escort Rize arap escort Sakarya arap escort Siirt arap escort Sinop arap escort Sivas arap escort Şanlıurfa arap escort Şırnak arap escort Tekirdağ arap escort Tokat arap escort Trabzon arap escort Tunceli arap escort Uşak arap escort Van arap escort Yalova arap escort Yozgat arap escort Zonguldak arap escort
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.